Deklaracja dostępności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zobowiązuje  się  zapewnić dostępność swojej strony  internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do http://www.pcpr-jaroslaw.pl/ 

Data publikacji strony internetowej: 20.11.2014r. 

Data ostatniej dużej aktualizacji: 17.02.2018r. 

Deklaracje dostępności sporządzono w dniu 31.03.2025r. zgodnie ze stanem na dzień 1.01.2025r. 

Status pod względem zgodności

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
    • brak specjalnych skrótów klawiszowych

Wyłączenia:

    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
    • załączniki, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • Strona zawiera linki do nagrań audio/video- informacja migowa, zamieszczonych na platformie youtube.
  • Brak posiadania aplikacji mobilnej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarosławiu.

Dodatkowe ułatwienia dla osób niepełnosprawnych 

Strona zawiera panel, powyżej głównego menu, w którym umieszczono przyciski umożliwiające zmianę kontrastu, wielkości czcionek oraz odstępu między znakami. 

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności 

Oświadczenie sporządzono dnia: 13 marca 2025r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jarosławiu

Adres: 

ul. Jana Pawła II  17, 37 – 500 Jarosław, bud. Starostwa Powiatowego w Jarosławiu, 

I piętro: pokoje 119 i 127 

II piętro: 212 – 218

tel.: 016 624-62-85

E-mail:  sprawy ogólne: sekretariat@pcpr-jaroslaw.pl

zapytania o wolne miejsca dla dzieci: poszukiwaniemiejsca@pcpr-jaroslaw.pl

BIP: http://pcprjaroslaw.bip.eur.pl/public/ 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panią Beatą Kiełbasińską -  adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr-jaroslaw.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. 

Postępowanie odwoławcze 

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Żądania udostępnienia cyfrowego, zgłoszenia nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy należy kierować drogą pocztową, telefonicznie, za pomocą poczty e-mail lub e-PUAP. 

W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna, informacyjna i komunikacyjna

  • Dostępność tłumacza języka migowego w siedzibie PCPR (ul. Jana Pawła II 17) bezpośrednio w dniu wizyty oraz w Punkcie Interwencji Kryzysowej (ul. Paderewskiego 11a) w ciągu jednego dnia roboczego,
  • Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim zapewniono wjazd do budynku poprzez usytuowanie rampy podjazdowej przy wejściu od strony parkingu (wjazd od ul. Kasprowicza) wejście oznakowano,
  • Przy wejściu do budynku znajdującym się od strony zachodniej, przygotowano i oznakowano 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, zainstalowano platformę schodową wraz z przyciskiem przywołującym obsługę oraz zamontowano automatycznie otwierające się drzwiami do budynku.
  • W budynku na parterze jest dostępna łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku jest dostępna winda z systemem informacji głosowej o ruchu i przystankach dźwigu,
  • w korytarzach i holach budynku umieszczono tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń w budynku,
  • w budynku oznaczono drogi ewakuacyjne, prowadzone są regularne szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
  • drzwi windy, drzwi toalety dla stron oraz poręcze schodowe oznakowano etykietami w języku Braille'a,
  • do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wytworzył:
J.Mazurkiewicz
(2025-03-31)
Udostępnił:
Łukasz Pamuła
(2025-03-31 12:30:04)
Ostatnio zmodyfikował:
Łukasz Pamuła
(2025-03-31 12:35:57)